Park og Vej sparer for tid og besvær

4. juni 2024
Park og Vej sparer for tid og besvær
Svend Erik Vestergaard, Park og Vej i Viborg Kommune, bruger LFS-portalen og har fået god hjælp fra Lars Emil Bak, Filterteknik. Foto må frit benyttes ved omtale af nyheden.

Park og Vej i Viborg Kommune har mere end 100 maskiner og køretøjer, som alle bruger flere forskellige filtre. Derfor har kommunen brug for en indkøbsløsning, der er stabil, nem og overskuelig. Nu købes alle filtre hos Filterteknik, og de fleste bestillinger foregår på kundeportalen LFS.

“Vi har brugt Filterteknik i rigtig mange år, da det sparer os en masse tid og besvær. Samtidig får vi filtrene til en rimelig pris,” siger Svend Erik Vestergaard, som håndterer Park og Vejs filterlager og står for bestillingen af filtre hos Filterteknik. 

En tryg og enkel løsning

Svend Erik Vestergaard har arbejdet for Park og Vej i Viborg Kommune i mere end 20 år. De seneste to år har han arbejdet på pladsen, hvor maskiner, køretøjer og udstyr bliver serviceret. 

Her sørger han sammen med tre kolleger for, at de 115 medarbejdere i Park og Vej har alt det udstyr, de har brug for. Han står bl.a. for at holde styr på lageret og bestille nye reservedele.

”Filterteknik er en god løsning for os, da vi har brug for mange forskellige filtre og aldrig kan planlægge, hvornår maskiner og køretøjer skal serviceres,” siger Svend Erik Vestergaard og tilføjer:

“Hvis vi ikke købte filtre fra Filterteknik, skulle vores mekanikere selv ud i butikkerne og købe de filtre, de skulle bruge lige netop den dag. Det ville betyde meget tidsspild og gøre indkøbet dyrere.”

Orden på lageret   

Da Park og Vej har brug for mange forskellige typer af filtre, har de valgt at have deres eget filterlager. 

“Filterteknik har været med til at organisere lageret, så når vi modtager filtrene fra Filterteknik, er de nemme at pakke ud og sætte på plads,” siger Svend Erik Vestergaard og forklarer:

“Hver pakke, vi modtager fra Filterteknik, har en følgeseddel, hvor der står varenummer samt reol- og hyldenummer i vores lager – så det er lige til at gå til.” 

Hurtig bestilling og modtagelse

“Mekanikerne henter selv de filtre, de skal bruge fra lageret, og giver mig besked, når de har taget det sidste af et givent filter. Jeg samler ordrerne sammen og bestiller filtrene igennem LFS, og én til to dage senere har vi filtrene i hænderne,” siger Svend Erik Vestergaard. 

Park og Vej har ifølge Svend Erik Vestergaard brugt LFS-portalen i mere end fem år. Afdelingens mekanikere bruger portalen til at slå filtre op og finde informationer, men Svend Erik Vestergaard bruger primært portalen til at bestille filtre. 

”LFS er meget brugervenligt, og det tager mig ikke lang tid at placere en ordre. Så jeg er hurtigt videre til andre opgaver,” siger han.

Hjælp til filtre og maskinlister 

Park og Vej får hjælp af Filterteknik nogle gange om året til bl.a. at opdatere deres maskinlister i LFS og eget lager, når de får nye maskiner eller skal sælge nogle af de brugte.

“Det er ikke så tit, vi har brug for at kontakte Filterteknik, for som regel kører alt, som det skal. Men vi kan altid regne med, at Filterteknik kan hjælpe os, når der er noget, vi ikke selv kan klare,” siger Svend Erik Vestergaard og tilføjer:

“Vi havde et hydraulikfilter til et skovspil, som vi aldrig før havde skiftet, og vi kunne ikke selv finde frem til det rigtige filter på LFS. Så vi ringede til Lars Emil Bak fra Filterteknik, og han fandt hurtigt frem til det rigtige filter og fik det bestilt.”

/ritzau/