Salling Group og Arla har ikke kunne nå til enighed om priserne på en række nicheprodukter som proteindrikke og skyr. Dette har ført til, at Salling Group nu vælger at fjerne disse produkter fra kølere i deres butikker Bilka, Føtex og Netto.
Som en konsekvens af uenighederne, har Salling Group nu rettet opmærksomheden mod andre leverandører for at skaffe erstatningsprodukter. Henrik Vinther Olesen, kommunikationsdirektør i Salling Group, udtaler til DetailWatch, at de er i dialog med flere alternative leverandører for at sikre, at priserne holdes nede. Målet er at skabe så stor konkurrence som muligt om priserne, hvilket det også vil komme Viborgs dagligvarebutikker til gode.
Fokus på kundernes økonomi
CEO i Salling Group, Anders Hagh, understreger vigtigheden af, at dagligvarer skal være økonomisk overkommelige for kunderne. Dette harmonerer med tidligere udmeldinger fra Salling Group, hvor de har efterspurgt nedjusteringer i indkøbspriserne fra leverandørerne.
For kunderne i Viborg og omegn betyder dette skift, at de fremover vil se færre Arla-produkter på hylderne, men forhåbentlig til lavere priser fra andre leverandører. Det bliver spændende at se, hvilke nye produkter der vil finde vej til de lokale butikker, og hvordan dette vil påvirke konkurrencesituationen og prisniveauet.