Artikler
Du finder også kunder på sociale medier
Det kan være svært at vurdere
Det kan være svært at vurdere, om det kan svare sig at markedsføre firmaet via sociale medier. Men det kan i hvert fald konstateres, at her for tiden virker en virksomhed nøgen, hvis den hverken har en tilstedeværelse på Facebook eller LinkedIn. For så virker den endnu mere obskur end den lokale købmand, der jo er ret flittig til at skilte med tilbud, kampagner og konkurrencer til glæde for mange.
Er B2B-marketing på sociale medier muligt?
Men for at få mest ud af din profilering og markedsføring af firmaet og dets produkter på sociale medier bør du nok lade dig hjælpe godt på vej af et social media bureau. Dette gælder især, hvis det er B2B-marketing, du ønsker at udføre, for her går det sjældent bare at skilte med tilbud i et opslag.
For det tager jo lidt længere for en medarbejder i økonomiafdelingen at købe noget til firmaet, end det tager en privat forbruger. Vedkommende skal jo kunne forsvare, hvorfor de faktisk har købt det.
Find eksperter inden for SoMe-SEO
SEO kommer også ind i billedet, når du markedsfører dig på sociale medier. Og ligesom det ved SEO på Googles søgemaskine kræver et forkromet overblik over de redskaber, du har at gøre brug af, når du vil sikre dit firma en høj placering i søgeresultater, er der også forskellige teknikker, du skal have for øje ved markedsføring på sociale medier. Og de ændrer sig – en smule – som tiden den går.
Lad ikke konkurrenterne overhale dig
Hvis dit firma ikke begår sig inden for it, vil SoMe-marketing måske hurtigt virke for overvældende til, at du gider give dig i kast med det. Men tror du da, dine konkurrenter også takker nej til marketing på sociale medier, fordi det virker for komplekst? Svaret vil nok være nej. Lad dem ikke overhale dig.